19 Apr 2012

Kehidupan Universiti


*monolog*aku tertanya-tanya, bagaimana corak kehidupan di universit. Bermacam persoalan bermain di benak mindaku, adakah masih sama seperti kehidupan di SBP? atau jauh berbeza dari apa yang aku bayangkan, mampukah aku mengangkis semua anasir jahat yang cuba menguasai mindaku? mampukah aku menghalang diriku daripada kejutan budaya apabila berada ditempat yang jarang sekali aku kunjungi? siapa akan menjaga makan minumku? 

jadi
saya rasa tidak ada apa yang perlu saya risaukan, jika niat saya baik, insyaAllah, Allah akan membimbing saya ke jalan yang benar. Apa pun yang terjadi, saya harus menempuhi juga kehidupan yang akan mendatang, dan meninggalkan kehidupan sekolah saya :) saya akan mulakan hidup baru di kehidupan yang baru, harap semuanya akan berjalan lancar.


No comments:

Post a Comment