5 Aug 2012

BILA si TEMPANG menjadi HERO!

assalamualaikum!
 finally, i have watched THE DARK KNIGHT RISES st Setia City Mall! yeahh. yeahh. wonderful to see handsome yang tempang, gorgeous wanita kucing dan kelicikan Miranda Tate, ketelitian Gordon dan Si Band yang tak da hati PERUT ! memang best. my 3 hours spent on that, WORTH IT ! terbaik BERUS  BRUCE WAYNE,BANE, MIRANDA TATE, FOX, BLAKE, ALFRED terbaik . terbaik :) nampaknya catwoman berjaya membuatkan hati aku membuak buak dengan kebencian dek kerana lakonanya sebagai seorang yang GILAKAN harta dan akan melakukan apa saja untuK MENDAPAT apa yang diingininya ! woww.. tapi at the end, aku hampir sebak *ceyyyy... sebab aku baru tau yang catwoman ni baik rupanya, di saat batman dalam kesusahan, dicengkan BANE, si catwoman datang menembak bane guna MOTOSIKAL super power BATMAN ! Fuyyyoo. haha~ aku bukan nak cerita pasal semua babak. just babak yang BERJAYA menambat hati aku ! :) babak alfred nak tinggalkan batman, ohhh.. air mataku ingin sekali tumpah, tengok kata kata alfred, yang sekian lama menjaga bruce wayne sejak kecil. sayang . macam anak sendiri. bab dimana orang orang yang terkurung di 'terowong neraka' MENYOKONG dan memberikan sokongan moral kepada bruce untuk melpaskan diri dari tempat yang dipanggil neraka dunia. SAAT 2 wayne berjaya sampai di puncak. sebak sebak :') ok laa. takat tu sajalah, nak tau lagi, pi la tengok, GERENTI syiok habis. sarat dengan AKSI. kota gotham bakal dimusnahkan oleh bane, menggunakan bom atom. mampukah wayne menyelamatkan keadaan? saksikan. suka duka hero dan heroin. ok. dah dah dah. apart from that , sebelum aku tengok wayang, aku dan la sat men bowling, memang teruk --, jari aku macam   melecet. sepanjang aku pernah main, aku tak pernah ada melecet tangan. tu yang pelik. biaqlah. benda nak jadi. kalau nak cerita, susah nak habis. sebelum berlarutan, bek aku berhenti. haha~ 
the moral of the story, from my point of view : 
+semangat cintakan negara dan akan mempertahankan kedaultanya daripada dirampas kuasa jahat
+perasaan tanggungjawab golongan bangsawan dalam memberikan bantuan yang sepatuntny kepada anak yatim, .
+ setiap orang ada kejahaan dan kebaikan yang tersendri.
so jom ramai ramai pakar seqebu tengok batman kaih kaih~ syiok syiok.  :)


Christian Bale memainkan watak Bruce Wayne / Batman. 

Tom Hardy memegang watak pengganas Bane.


 Morgan Freeman sebagai Lucius Fox.
 Anne Hathaway sebagai Selina Kyle / Catwoman.
 Anne Hathaway sebagai Selina Kyle / Catwoman.

terimlah sikir sajian gambaq betmen. haha

No comments:

Post a Comment