15 Aug 2012

itu agak KURANG AJAR !

Assalamualaikum..
 tengah dalam mood puasa, tak baik kan marah marah?? so just want to share with you satu peristiwa, berlaku kelmarin, dan memang menunjukkan ketidakmatangan SEKELOMPOK kecil budak budak perempuan dekat PALAM. aku tak sangka, dalam kelembutan, kesopanan aku tengok dekat budak budak PALAM ni rupanya hanya berlaku di depan lelaki saja(aku bukan tuduh semua budak perempuan PALAM macam ni, ni untuk 'sekolompok' budak yang kurang ajar tu). aku kecewa, dan agak marah la. so kita teruskan dengan cerita yang buat aku panas semacam sejak semalam. semalam, aku pi RAFLESIA, aku rancang nak buka puasa dengan syira, suffi dengan hanis, so, as kelas aku yang paling awal keluar, aku bergegas la ke sana, nak tempah meja, so aku letak kertas menandakan RESERVED! semua orang kalau dekat PALAM, nak tempah meja memang akan tampal kertas bertulis reserved, so tak tahulah macam mana sekumpulan minah minah buta huruf yang berlagak gengster cuba ambik tempat yang aku dah reserved penat penat tu. aku tau pasal ni pon sebab syira dengan suffi cakap tempat aku reserve kena ambik dengan orang. so aku lepas beli makanan dekat bazaar, aku terus bergegas pi dekat meja tu, aku tengok 5 orang perempuan duk bergossip gossip, duduk lama lama macam meja tu meja yang diorang dah reserved. tak pa, aku tunggu beberapa minat, sampai tinggal sorang ja perempuan, yang lain pergi tunggu makanan, terus aku duk sebelah dia, usha usha pelik selama 10 minit, hah, tau pun malu, belah jugak dari tempat aku, apa yang aku terkezut gila ialah apabila kertas aku tulis reserve ni kena komen. cer tengok gambaq dekat bawah:
tengok tulisan yang warna biru tu --,
cuba la tengok sendiri. kurang di ajar kan? apa nak jadi weyy. ingatlah, korang tu perempuan, cermin diri sikit kata korang tu perempuan. tak payah la nak protest macam ni, kenapa dekat meja kami ja korang tulus benda ni semua?? meja lain penuh dengan kertas reserved! aduyaaaiii. first come first serve la. ingat la. kalau geng geng ni baca, harap anda tidak mengulanginya lagi. tolong jaga sikit adab adab anda ok! 

p/s: sebagai nasihat daripada pelajar seangkatan!

No comments:

Post a Comment