3 Oct 2012

This freak me OUT !

Assalamualaikum !! selamat pagi semua.
for sure aku ada benda nak diceritkan pasal benda kejadian yang agak malang menimpa kawan SEKULIAH aku. masa kitorang tengah jawab final math kelmarin, ada ALIEN yang agak tak GUNA mana tah pecah masuk 2 biji rumah dekat tingkat 7 kalau tak silap dan SAPU 2 LAPTOPS sekaligus ! dasyat !TAMAK dan agak pentingkan diri, kesian kot dekat mangsa, dah la student, laptop satu keperluan, daripada tak dak masalah nak buat assignment, online dan sebagainya jadi masalah bila dah hilang, aku boleh bayangkan apa depa rasa lagu mana sebab benda ni bukan murah macam pemadam, hilang tak la terasa sangat kan KEHILANGANYA. masyaAllah.

 terketar ketar aku tulis entri kali ni, takut aku pun turut jadi mangsa kehilangan barang berharga . *takutnya... jenama laptop yang hilang tak diberitahu, yang pasti semalam, pukul 11.15 ada perjumpaan depan block(kolej) masing masing, untuk diberi peringatan dan sedikit 'taklimat' yang disampaikan oleh KETUA POLIS BANTUAN( tak tahu pun nama)
banyak benda diingatkan seperti kunci rumah, kunci bilik dan tingkap sebelum tinggalkan bilik, frankly speaking aku tak pernah pon tutup tingkap aku dan lappy aku dengan roomate aku sentiasa ada atas meja, kalau rumah aku kena pecah masuk, seriously banyak benda diorang akan dapat, wahhh ! takutnya kalau lappy ni kena curi, aku tak boleh hidup tanpa dia laaa. heheh :) aku harap dengan izin Allah S.W.T, semua benda lepas ni akan dipermudahkanNya . insyaAllah. semua nya akan jadi ok, sem 1 dah nak habis, cuma perlu menempuhi final exam yang bermula kelmarin, kepada mangsa yang hilang tu, yakinlah ada hikmah di sebalik semua ni. itu memang sudah pasti. harap harap KEHILANGAN ni tak patah semangat mangsa la. hidup mesti diteruskan, takda rezeki kot untuk bersama laptop tu sampai habis belajar. apa apa pon kejadian ni membuka BANYAK mata pelajar angsana ni BAHAWASANYA kita kena sentiasa mengawasi peralatan kita ! for sure ! hati hati, sentiasa simpan di tempan selamat !
ok setakat tu la coret coret bosan daripada aku, esok exam physics ! doakan aku berjaya do something on that thing ! see yaa !

p/s: mari sama sama mendoakan agar pencuri terbabit dilembutkan hati untuk memberi semula laptop yang telah dicuri :) AMIN


3 comments:

  1. wahh..bahaya btul..ehh..btw good luck exam :)

    ReplyDelete
  2. Sampai hati betul pencuri tu... Org buat mcm tu sbb dah terdesak sgt la kot. Ya, mudah-mudahan semuanye slmt...

    ReplyDelete
  3. tu laa. terdesak pon agak agak la =.=

    ReplyDelete