1 Nov 2012

bujet dan poyo?

assalamualaikum :)
ok. tajuk ape ni? BUJET? POYO? anyone ?
gimme definition of poyo? well well well !
saya bukan orang Key-Ell. saya anak jati kedah.
how could i know? i know wht do the words mean.
but i cant define it, as just so u know, sometime, kita bukan boleh describe pon perkataan tu
kita hanya paham daru sesuatu sudut tapi tak boleh terangkan kepada orang.
statement apa ni? abaikan :) abaikan :)
so. aku kekadang update status dekat FISHBOOK dalam english, rojak dan melayu
then mesti ada orang cakap cenggini dalam hati :
-eiii poyo !
-ingat ko sorang jek boleh speaking?
-bujet je lebih
-kau tu melayu . buat la cara melayu
-boooo~ nak tunjuk bagus lettew
-Nak kata BI A+ Lettew

aku nak menjawab kata hati first:
*eiii poyo
~ lol, kenapa pulak poyo, ikut suka hati aku la doe, kalau aku poyo ke, apa ke, sengal ke, kau boleh je remove. REMOVE aku dari friend list kau, aku tak kisah pon, tak jadi KUDIS pon dekat aku, aku ulang KUDIS ! haha. silalah remove jika tak selesa. ingat aku asyik kena pertimbangkan perasaan korang je ke? perasaan aku cemana?? ni lah melayu. well. sungguh bersikap negative, suka melihat sesuatu benda dengan pandangan negative! typical malay BETOL !

*Ingat ko sorang jek boleh speaking?
~kalau korang pon boleh speaking lagi hebat dari native speaker, aku mengalu alukan anda anda itu, update la dalam english, bukannya susah pon kan. anda sehebat native speaker, tunjukkan kehandalan anda. PELIKS ! Dah reti speaking tak speaking, what a waste dude !

*bujet je lebih
~ni bukan soal bujet ke tak bujet, ni soal kemajuan diri, aku bergerak seiring dengan permintaan semasa *ayat bukan main. hehe. sekarang, apa apa kerja memerlukan pekerja yang FASIH dan BERANI dan BERKEYAKINAN nak speaking. walaupun writing anda pernah menerima anugerah pon, pernah diterbitkan di READER's DIGEST, Tapi kalau anda takdak keyakinan, camana nak berdepan dengan dunia ?? haha. orang bukan nak orang yang pandai mengutuk dibelakang saja ukey !

*kau melayu, buat cara melayu
~ wei. tolong ubah sikap kau. mencerminkan melayu ni tak fleksibel ko tahu ! if u wish to be the number one, conquer the number one. sekarang english penting, *tapi mesti ada orang yang akan cakap, belajar arab bro, arab bahasa syurga. memang lahh. aku tak boleh pertikai arab tu bahasa al-Quran, bahasa syurga. kalau tengok jepun sekarang, dulu dorang tak pernah pentingkan english tau ! sekarang, pekerja pekerja dekat jepun sanggup habiskan RM2500-3000 sebulan semata mata mengupah guru untuk mengajar dorang bahasa INGGERIS ! see. pemikiran kena terbuka, kalau melayu, memang HARAM ke guna ENGLISH? menjatuhkan maruah bangsa eh guna ENGLISH?? bahasa semua diturunkan Allah, ilmu Allah, belajar, amalkan. insyaAllah

*boo~ nak tunjuk bagus lettew
~ehh. bukan nak tunjuk bagus, kalau korang rasa korang bagus, kalau ada grammatical error dalam status status aku, silalah betulkan on the spot, bukannya pendam dalam hati. hehe. anda kan bagus.

*NAK kata BI A+ lettew
~another perangai typical malay, malas nak melayan. *facepalm. . malas nak kata apa. bye

p/s: perangai manusia, tak perlu melenting sangat. mintak maaf terkasah bahasa, tersalah bicara , i dont have any intention nak sakitkan hati sesapa. saya manusia biasa

No comments:

Post a Comment