13 Feb 2014

Gadis Melayu (Sajak Baru)

assalamualaikum :)
hi, Im back with my new sajak after a year without nothing :) finally i could finish this. alhamdulillah. moga moga lepas ni aku jadi lebih produktif (iyalah tu). btw, im quite busy right now, almost 2 weeks of continuous meeting :) im nearlt a dead meat right now :P tapi, aku percaya dengan kemampuan diri sendiri. im a tough man ! jadi, kena lah hadapi semua ni. kalau nakkan kejayaan, mestilah kena melalui jerih dan perih . tak begitu?? Aku tak nak melalut panjang. kita jump terus ke sajak yang aku buat baru baru ini :)

apakah aku dimatamu?
adakah hanya hama dan debu?        
rembun air mata,
menitis menghiris  pipi,
sayu.. hatiku layu..
biarkan jiwa membelai sukma,
biar dusta bersulam nista..
biar .. biarkan ia hanyut dipukul duka..

potret mu jelas diminda,
senyummu mekar sakura,
mata bersinar ria,
taktaka bersua muka :)
namun realiti kau berpunya,
diusung sini sana,
 semacam dunia kau yag punya,
ku sangka kau permata,
hakikatnya hanya gula-gula,
ada di melata

ku terkedu sendiri,
dunia malap menyepi,
ku enggan menjadi mangsa,
kepada cinta nafsu
bukan tujuanku bersuka ria,
ku dambakan cintaNya,
Ku agungkan KuasaNya,
ku relakan cintamu pergi,
demi cinta ilahi.

manakah kau gadis malaya?
berbaju kurung bernada remaja,
dikalung penutup murka,
tersenyum semanis delima,
pabila diusik. wah, acah2 manja .
kusangkakan kuntuman bunga,
namun hakikatnya permata,
jika tidak kerna suka,
tidak ku paksa diriku sengsara,
untuk halalkan cinta kita :P




1 comment:

  1. Love the third stanza~ Exactly what I'm feeling right now~ :)

    ReplyDelete