26 Apr 2012

Kolej Mara Kuala Nerang

*maaf, selepas ini saya akan membahasakan diri sebagai aku, agak janggal mengunakan saya*
selepas sahaj ayah tau pasal permohonan aku ke matrikulasi berjaya, dia secara automatiknya membantah dan tak membenarkan aku mengikuti pengajian disana. Aku amat keliru, dipaksa ke Kolej Mara Kuala Nerang(KMKN) membuatkan aku terluka lagi. kerana segala percaturan dalam hidup aku ditentukan oleh mak dan ayah aku, aku sedia maklum, ibu bapa hanya mahukan yang terbaik untuk anaknya, dan aku sedar ibu bapa aku memang mahu aku melakukan pilihan  yang bijak dalam hidup.

+patutkah aku akur dengan kemahuan ibu bapa aku?
sudah tentu kan? aku nak tengok diorang bahagia. seperti entri sebelum ni, aku nak berkorban untuk ibu bapa kau, sepertimana mereka berkorban masa,wang ringgit dan sebagainya dalam membersarkan aku dengan pendidikan yang sempurna dah dengan penuh kasih sayang. biarlah aku mengharungi jerih perih pedih ni kerana ibu bapa aku.

+patutkah aku bantah dengan kemahuan ibu bapa aku?
sudah semestinya mereka sedih kan?adakah mereka akan merestuiku pabila aku mengikuti program matrikulasi?banyak persoalan bermain di minta. harap boleh diselesaikan dengan secapat mungkin. aku taknak kecewakan mereka dan biarpun apa yang berlaku, mereka yang terbaik untuk aku.