25 Apr 2012

marikulasi vs. kolej Mara Kuala Nerang



"sesungguhnya ya Allah, hambamu yang lemah ini dalam dilema. ya Allah, berikan aku petunjuk agar membuat keputusan yang terbaik dalam hidupku, tunjukkanlah jalan yang lurus dalam hidupku, aku insan lemah, pemikiranku terbatas, masa hadapanku tidak ternjangkau oleh diriku, kaulah Maha Pemurah lagi Pengasihani.. Sejujurnya aku amat bersykur kehadarapMu ya Allah, kerana masih lagi memeberikan aku rezeki untuk mendalami ilmuMu ya Allah. Sekali lagi au bersyukur kepadMu ya Allah, kerana masih memberikanku peluang untuk belajar"

sesungguhnya saya sanagat buntu sekarang, setelah keputusan ke matrikulasi bagi sesi 2012 keluar. berbagai persoalan yang bermain di benak minda. yang mana terbaik untuk saya pilih? saya buntu sangat sekarang. mana satu yang boleh jadi pilihan yang bijak untuk saya? saya taknak tersalah pilih jalan sudahla. menyesal dulu pendapatan menyesal kemudian tiada gunanya kan? jadi terasa nak buat istikharah la malam ni. nak pilih yang terbaik untuk diri saya. moga-moga keputusan yang akan saya buat akan menjadi keputusan yang mampu memberika saya satu sinar baru untuk bergelar seorang doktor. doakan saya dan selamat menyambung pelajaran kembali kepada semua pelajar. jom sama-sama kita belajar ilmu Allah s.w.t yang luas terbentang, jangan sia-siakan masa kita! 
tuntutlah ilmu hingga ke liang lahat


No comments:

Post a Comment