28 Apr 2012

komitmen

aku nak cerita sikit pasal komitmen,yakni  komitmen dalam segala urusan yang kita lakukan dalamkehidupan seharian. komitmen membantu kita ke arah kesempurnaan kan? komitmen memberikan hasil kerja yang sangat berkualiti dan mampu mengelakkan kesilapan yang berterusan. jadi komitmen terhasil apabila kita melaksanakan amanah yang diletakkan di bahu kita denga jujur dan ikhlas kerana Allah S.W.T. bercakap tentang komitmen, aku ada cerita pasal diri aku, baru ja persitiwa hitam ni berlaku semalam, pagi. aku tersilap masukkan tambah nilai kepada seorang hamba Allah ni sebanyak RM30 padahal dia bagi RM3 sahaja, masyaALLAH, aku terkesima, sebab aku baru tau kecuaian aku tu bila majikan saya buat account malam tu, kenapa aku jadi cuai macam tu. beza RM27 maknyanya keseluruhan gaji untuk semalam memang tak ada. aku berulang kali memujujuk diriku yang sedang dalam dilema supaya bertenang.dan aku berdoa kepada Allah s.w.t moga-moga hamba ALLAH tu terbuka hatinya untuk membayar lebihan rm 27 tu, insyaALLAH.


tonsil aku bengkak
   Benda dah nak jadi dan aku tak jangka benda ini akan terjadi. betulkan, benda yang kita tidak jangka, bila dah jadi, rasa lemah semangat, hilang selera makan, tak apa, aku redha ja, dan aku akan meningkatkan komitmen aku terhadap kerja supaya masalah, kecuaian ini tak akan sesekali merempat jiwa aku sehingga aku rasa semangat aku kurang. aku jadikan persitiwa ini penuh bermakna dan akan sama bermakna dengan persitiwa 13 Mei, :D supaya aku akan lebih peka dengan sekeliling! aku kerja dah tak lama mana dah, 13 Mei ni nak sambung asasi (alamak, banyak la persitwa 13 mei bagi aku :) insyAllah, ada satu lagi nak bagi tahu, esok aku akan mengejarkan diri aku ke Hospital Sultanah Bahiyah untuk buat 'SLEEP TEST' untuk check aku punya pernafasan sewaktu aku tidur kerana aku ada masalah tonsil bengkak, jadi doktor khuatiri tonsil tu akan sekat aku punya pernafasan. Doakan aku, harap tak ada apa-apa yang serius. kalau boleh aku nak buang la tonsil yang bengkak tu, risau juga kalau masa tengah tidur tiba-tiba oksigen tak sampai pulak kan. dan untuk pengetahuan budak-budak sekolah sains sultan mohamad jiwa  antara sebab aku mengeruh malam-malam, yang bunyi macam trelar tu sebab aliran udara masuk dan
 membuatkan tonsil aku tu bergetar, dan menghasilkan bunyi yang pelik-pelik sebab aliran udara aku jadi kecil sebab tonsil bengkak. dan dikesempatan ini aku nak mintak maaf dengan rakan-rakan dorm A7 sebab aku membuat pertunjukan dengkuran waktu malam, aku tanak semua ni, nak buat macam mana kan. aku minta maaf kalau sapa-sapa terjaga disebabkan dengkuran aku,minta maaf ya kawan-kawan.