6 May 2012

"couple" makes trouble?

"couple" atau berpasangan, memang sinonim dengan remaja (termasuk saya --,) kadangkala, "couple" tu boleh menjadi kemashuran kepada orang yang buta hati, (ops bukan untuk semua "pengamal couple" ya). ini pandangan saya, dan saya bukanlah sesiapa nak bagi nas-nas atau bukti, bahawa couple itu HARAM, kan? mengikut islam? "couple" yang halal ialah "couple" selepas akad nikah yang sah disisi islam dan syarak . betul?

bagi saya, "couple" boleh jika pasangan itu:
  • tidak pernah berjumpa bertentang mata
  • tidak pernah berbual di telefon atau "live"
  • tak pernah pergi berpeleseran(paham-paham)
  • kalau nak cakap boleh(kena buat suara rockers sikit, bagi perempuan :D)
  • kedua-dua pihak tidak menyimpan gambar pasangan masing-masing
  • menjadikan bapa si gadis sebagai medium menyampaikan pesanan
  • akad nikah secara sah
p/s: mesti pembaca hairan, ni macam tak berpasangan la pulak, tolonglah paham, ni pandangan saya :D

bagi saya, orang yang berpasangan(tanpa akad nikah yang sah) itu menghabiskan masa secara sia-sia, mungkin boleh dilabel *bodoh* (ops, kepada yang berkenaan harap maaf), setiap masa dihabiskan di telefon, jika seorang perempuan bercakap secara lembut, yakni boleh menimbulkan keghairahan kepada si lelaki, ingat-ingat ya) dan berhati-hatilah jika ada orang menanyakan apa yang anda sedang lakukan, terutamanya perempuan, jangan sesekali memberitahu bahawa anda baru sahaja selesai mandi, baring-baring dan sebagainya, kerana si jejaka akan memikirkan keadaan anda. AWAS! Dan jika ada seseorang menghadiahi anda sebtol minyak wangi dah meminta anda memakainya ketika hendah bertemu, AWAS! mungkin haruman itu mampu membuatkan anda dalam bahaya! mungkin mampu meningkatkan nafsu si pemberi, sebaliknya, simpan la haruman itu sebagai perhiasan sahaja. Apa-apa yang anda lakukan. ingatlah kesan buruk, dan janganlah anda berfikiran secara singkat.yakni boleh mengundang bahya. sekian

No comments:

Post a Comment