28 Jul 2012

aku akan deactive FB & Twitter

assalamualaikum..
petang ni sebelum pukul 5p.m, secara rasminya aku akan deactive my facebook and account twitter. but mesti ada orang tanya . why ?
so my answer, i cant manage my time that well. 
aku selalu menganaktirikan pelajaran, sentiasa online sampai tak hiraukan pelajaran
so aku dapat effect daripada perangai aku ni.
aku tak berjaya fokus dalam kelas, aku jarang buar revision and aku dah jadi PEMALAS! PEMALAS PEMALAS! sikap yang sekarang ni tengah melekat dalam kehidupan aku
i have no solution on this, aku cuba meng-deactivate kan facebook dengan twitter, dengan harapan akan ada sinar baru dalam hidup aku, aku tak nak hidup aku, pelajaran aku terganggu akibat terlalu lalai dengan semua ni. aku harap aku tak tersalah pilih jalan. insyaAllah.
aku nak tengok hasil daripada keputusan ini.
ramai kawan kawan, cikgu tanya and kata, dont blama twitter and facebook behinds all your problems, but, selagi facebook and twitter aktif, aku akan menghabiskan masa aku dengan chatting, tweeting instead of having such a great time with my BOOKS! aku tak sanggup dah tengok kehidupan yang macam ni, macam mana aku nak habiskan asasi dengan cemerlang kalau aku teruskan dengan perangai aku?
yang suka mengharapkan kejayaan akan datang dengan sendiri.
ni bukan filem atau drama, ni dunia realiti AKLIS!
jangan terlalu hanyut dalam dunia hang, dunia imiginasi yang melampau, yang selalu melihat kejayaan, tetapi hati hang tak pernah tergerak untuk meragut semua kejayaan tu. ingat siapa hang, hang bukan anak JUTAWAN mahupun  HARTAWAN . 
hang hanyalah orang biasa, tiada isitilah genius, so hang kena belajar, please, im begging my self, setahun ja aku asasi, then masuk ijazah , aku kena struggle betul betul,
 aku bukan pandai, mahupun genius. orang pandai pun struggle teruk, takkan aku ni yang biasa biasa nak buat usaha yang biasa biasa ja kan? aku kena banggakan parent aku. 
aku kena tetapkan AZAM baru, semangat BARU.
 i MUST and I HAD to.
 sorry kawan kawan, please stay in touch with me, aku sayang hampa sangat. tapi aku ada masalah, aku bergelut dengan diri aku sendiri dalam mencari kejayaan. aku harap hampa semua akan  mendoakan aku insyaAllah. aku akan cuba
untuk tidak menghampakan diri aku, untuk sekali lagi. aku dahagakan kejayaan. aku nak tengok kejayaan diri aku juga, bukan setakat berangan, impian, harapan yang mungkin mampu ditunaikan kalau aku betul betuk KOMITED dalam hidup aku.
akhir kata dari aku, hayati lagu dont you remember.  (Y) haha.

p/s: aku takkan deactivate blog ! ^^


and i done deactivated with those account. see picutes :)

1 comment:

  1. Let me explain to you more clearly what happens when you deactivate or delete your Facebook account. So that you can make a clear idea about what you want.
    how to deactivate facebook

    ReplyDelete