8 Jul 2012

ALHAMDULILLAH..Tercapai HASRAT kalian.tapi..

ASSALAMUALAIKUM..
entry khas untuk budak budak sms sultan mohd jiwa yang bakal FLY ke oversea dan semua bekas pelajar seangkatan dengan aku :D. first and foremost, good luck! sebab hampa hampir berjaya merealisasikan impian anda dalam bidang yang hampa bakal ceburi. insyaAllah, marilah kita sama sama berdoa agar semua berjaya dengan CEMERLANG dan TERBILANG dengan izinNya. kepada semua yang terpilih, mahupun tidak terpilih, usah sedih , dont be sad, it's long way to go. keep doing our best(including me --,) insyaAllah, everything will ok as what we wanted to achieve by


. aku pun nk kongsi jugak, dan nak tanya pendapat hampa semua, actually, aku rasa bidang sains ni bukan bidang aku, aku nak menulis, nak berkarya, aku nak masuk bidang SASTERA, frankly speaking, aku tak boleh catch up dengan semua subject yang aku belajar dekat PALAM! aku nak LAW, foundation in LAW, tapi.. aku tak pernah beri peluang kepada diri aku untuk pilih  which course yang betul betul aku minat, aku hanya ikut cakap ayah aku, nak aku jadi doktor, dalam hati aku, aku tak pernah bahagia dengan apa yang aku pilih sekarang,  walaupun aku cuba beribu kali pujuk diri aku yang aku nak jadi DOKTOR! memang orang tanya, lepas asasi hang nak sambung mana, automatically, aku cakap MEDICINE! MEDICINE ! MEDICINE ! aku sedaq aku cuba nak puaskan hati mak ayah aku, what should I say to them? aku macam nak QUIT ja asasi ni, aku tak tahan pressure la. aku tak enjoy apa yang aku belajar, aku nak quit, nak masuk form 6! *maybe someone will said WHATT!! but this is true, aku minat bidang bidang penulisan, more to art, mass communication dan seangkatan denganya. macam mana aku nak teruskan hidup aku kalau aku tak enjoy apa yang aku belajar. aku minat math dengan kimia, tapi lepas belajaq dekat sini, minat aku pudar. banyak benda aku tak boleh, aku tak boleh konsisten dengan apa yang aku nak. T.T kalau aku nak QUIT ASASI mungkin parent aku akan bantah sebantah bantahnya, beribu ribu duit habis untuk aku,takkan aku nak keluar macam tu ja ka? aku tak boleh pentingkan diri sendiri. what should i do then? aku dah lemah semangat nak teruskan asasi.  need your help. really need. desperately need. till then. i need your support. are you willing to help me, guys? family of C5? OPTIMA? please...

No comments:

Post a Comment